Regels Beautystudio Jolanda
Jouw nummer één Salon
Vanaf de dag dat mijn deuren openden in Eindhoven in 2019, heb ik mij volledig gefocust op het creëren van een eigen succesvolle salon. Het bieden van ongeëvenaarde beauty verwennerij heeft mij geleerd dat het handhaven van regels noodzakelijk is.
• Ben op tijd voor jouw afspraak.
• Ben je meer dan 10 minuten te laat? Dan kan het zijn dat de afspraak geannuleerd wordt. 50% van het totaal bedrag wordt vervolgens in rekening gebracht.
• Afspraken kunnen tot 24 uur van te voren kosteloos geannuleerd worden. Indien dit niet het geval is wordt het volledige bedrag in rekening gebracht.
Algemene voorwaarden
ARTIKEL 1 – Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen het schoonheidsinstituut en een cliënt waarop schoonheidsinstituut Beautystudio Jolanda deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
ARTIKEL 2 – Inspanningen schoonheidsinstituut
Het schoonheidsinstituut zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. Het Schoonheidsinstituut zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
ARTIKEL 3 – Afspraken
De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan het schoonheidsinstituut melden. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag het schoonheidsinstituut 100% van het honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt in rekening brengen. Annuleren van afspraken kan uitsluitend telefonisch. Indien de cliënt na tien minuten nog niet op de afspraak aanwezig is mag het schoonheidsinstituut het halve bedrag van de afgesproken behandeling aan de cliënt in rekening brengen. Het schoonheidsinstituut mag de verloren tijd voor het verstrijken van de twintig minuten inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium in rekening brengen. Het schoonheidsinstituut moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden.
ARTIKEL 4 – Betaling
Het schoonheidsinstituut vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten op haar website en/of brochure en vermeld de standaard prijzen van de producten in de salon mondeling aan de cliënt. De gemelde prijzen zijn inclusief BTW. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of per betaalverzoek te voldoen.
ARTIKEL 5 – Persoonsgegevens & privacy
De cliënt voorziet het schoonheidsinstituut vóór de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan de schoonheidsspecialiste aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. Het schoonheidsinstituut neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een geautomatiseerd systeem, de gegevens worden vertrouwelijk behandeld conform de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Het schoonheidsinstituut zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
ARTIKEL 6 – Geheimhouding
De schoonheidsspecialiste is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft verteld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, de schoonheidsspecialiste verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
ARTIKEL 7 – Aansprakelijkheid
Het schoonheidsinstituut is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de schoonheidsspecialiste is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. Het schoonheidsinstituut is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de salon.
ARTIKEL 8 – Garantie
De schoonheidssalon geeft de cliënt één week (7 dagen) garantie op de producten en diensten. Deze garantie vervalt indien:
• De cliënt andere producten dan de door de schoonheidsspecialiste geadviseerde producten heeft gebruikt
• De cliënt de adviezen voor thuisverzorging, niet heeft opgevolgd.
• De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd.
• De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
Wanneer de cliënt niet tevreden is over een bij het schoonheidsinstituut gekocht product, geld geen geld terug garantie maar kunnen deze geruild worden voor andere producten van de schoonheidssalon doch binnen een week (7 dagen).
ARTIKEL 9 – Beschadiging & diefstal
De schoonheidssalon heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten uit moedwil of onzorgvuldigheid beschadigt. De schoonheidssalon meldt diefstal altijd bij de politie.
ARTIKEL 10 – Klachten
Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen vijf werkdagen na ontdekking schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van het schoonheidsinstituut en de behandelende schoonheidsspecialiste. Het schoonheidsinstituut moet de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven. Indien een klacht gegrond is, zal Het Schoonheidsinstituut de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt. Indien de schoonheidssalon en klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan een geschillencommissie. Indien een behandeling is gedaan, kan de klant geen aanspraak meer maken op restitutie van het betaalde geld en zal er altijd gekeken worden naar een andere passende oplossing.
ARTIKEL 11 – Behoorlijk gedrag
De cliënt behoort zich in de salon behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de schoonheidssalon het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren zonder opgaaf van redenen.
ARTIKEL 12 – Recht
Op elke overeenkomst tussen het schoonheidsinstituut en de cliënt is het Nederlands recht van toepassing. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.
schoonheidsinstituut Beautystudio Jolanda is niet verantwoordelijk voor wat bezoekers op de website plaatsen, bijvoorbeeld in een reactie op een bericht en kan hier niet voor aansprakelijk worden gesteld. Deze reacties zijn de persoonlijke mening van de schrijver en reflecteren dan ook op geen enkele manier de standpunten en/of denkwijze van schoonheidsinstituut Beautystudio Jolanda. schoonheidsinstituut Beautystudio Jolanda kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor het plaatsen van auteursrechtelijk beschermd materiaal door bezoekers.
schoonheidsinstituut Beautystudio Jolanda betracht uiterste zorgvuldigheid bij het vervaardigen, samenstellen en verspreiden van informatie, maar kan op geen enkele wijze instaan voor de juistheid of volledigheid hiervan. schoonheidsinstituut Beautystudio Jolanda aanvaardt geen enkele verantwoordelijkheid voor schade op welke manier dan ook ontstaan door gebruik, onvolledigheid of onjuistheid van de aangeboden informatie op deze website. Anonieme reacties die alleen bedoeld zijn om auteur of betrokken personen of bedrijven in negatief daglicht te stellen, worden zonder discussie verwijderd.
schoonheidsinstituut Beautystudio Jolanda bevat links naar andere sites. Wij zijn niet aansprakelijk voor de privacypraktijken noch de inhoud van deze sites.